Sorgens dag

I söndags var en väldigt sorglig dag . 
En 4 - barnpappa misshandlades till döds . 
Anledningen var att han ville se lite fotboll . 
Jag tycker det är sorgligt och väldigt hemskt . 
Det kunde vara jag eller min pappa , har gått samma väg till fotbollen många gånger . 
Om man kommer från stan och ska se HIF går man oftast den vägen . 
Trodde aldrig något sådant skulle hända i min hemstad , bodde där innan i 24 år . 
Ljuger inte om jag säger att jag varit på fotboll 100- tals gånger . 
Fotbollen var mitt liv innan barnen kom. 


Nu känns allt förstört /: 
Fotboll är inte bråk . 
Nej , fotboll handlar om gemenskap och kärlek och stötta sitt lag .
Ska man inte längre vara säker när människor bara vill gå och kolla på en kul sport .

Har aldrig följt nyheterna som denna veckan av anledningen , det kunde varit jag . 
Ska även nämna att många andra oskyldiga människor blev misshandlade då dom jagade hifare.
Slog oskyldiga människor som inte ens bryr sig så mycket om fotbollen . 
Vem vet antagligen är dom märkta för livet , tack vare människor som bara ute för att skada . 
Detta var en premiär i allsvenskan , en fin vårdag perfekt att titta fotboll .
Tyvärr blev det en mycket dyster söndag som kommer alltid kommas ihåg .
Tankar går till familjen ,må ni få sörja i fred och hoppas ni känner kärleken som finns runt om er .


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback